Wytyczne dla studentek i studentów dotyczące organizacji zajęć dydaktycznych w Instytucie Malarstwa i Edukacji Artystycznej w r. a. 2020/21
- 1. Ze względu na trwającą pandemię, zajęcia na kierunkach prowadzonych przez IMIEA będą odbywać się w trybie hybrydowym – tzn. częściowo stacjonarnie, częściowo zdalnie (w proporcji ok. 40% stacjonarnie/60% zdalnie)
Zajęcia artystyczne, projektowe, seminaria, wykłady dla kierunków, warsztaty, praktyki będą odbywały się w trybie hybrydowym.
Wykłady ogólnouczelniane oraz lektoraty z języków obcych będą prowadzone zdalnie. Zajęcia z kultury fizycznej w formie tradycyjnej tylko dla chętnych (pozostali studenci otrzymują plan treningowy i zdobywają zaliczenie wg szczegółowych instrukcji opracowanych przez Centrum Sportu i Rekreacji)
- Formę prowadzenia kursu w trybie hybrydowym ustala prowadzący.
Ze względu na różnorodną specyfikę zajęć artystycznych, procentowy udział części
prowadzonych stacjonarnie i zdalnie może być różny. Zaleca się aby studenci I roku, którzy dopiero wdrażają się i uczą różnych warsztatów artystycznych i metod pracy mieli możliwość większego kontaktu z pracowniami stacjonarnie. Starsze roczniki, bardziej samodzielne mogą mieć procentowo większy udział zajęć i konsultacji prowadzonych zdalnie.
- Należy uwzględniać limity osób dopuszczalne w salach. Limity w salach użytkowanych przez Wydział
Sztuki :
- Mazowiecka 43
sala 1 – 8 osób
sala 2 – 8 osób
sala 3 – 13 osób
sala 6 – 13 osób
sala 7 – 4 osoby
sala 8 – 12 osób
sala 9 – 11 osób
sala 11 – 10 osób
sala 12 – 13 osób
sala 13 – 13 osób
sala 14 – 5 osób
sala 15 – 6 osób
sala 16 – 13 osób
sala 18 – 13 osób
sala 19 – 17 osób
- Piekarska 5-7
sala 1 pracownia papieru.
sala 2 -10 osób
- Ingardena 3
sala 304 – 8 osób
sala 304 B – 11 osób
sala 306 – 6 osób
sala 307 – 20 osób
sala 307 A – 1 osoba
sala 307 B – 5 osób
sala 309 – 6 osób
sala 309 B – 6 osób
sala 320 – 9 osób
sala 321 A – 11 osób
sala 321 B – 8 osób
sala 321 C – 6 osób
sala 321 – 8 osób
sala 322 – 9 osób
sala 324 – 9 osób
- Do pracy zdalnej należy posługiwać się platformą Microsoft Teams oraz uczelnianą pocztą mailową.
- Zajęcia lub ich część, prowadzone zdalnie powinny odbywać się w czasie zgodnie
z harmonogramem.
- Na zajęciach stacjonarnych i prowadzonych w systemie zdalnym będzie obowiązywać lista obecności (uwaga: dostępu do listy obecności mogą wymagać m.in. służby sanitarno-epidemiologiczne w przypadku stwierdzenia zakażenia). Lista obecności może być np. odczytana podczas trwania zajęć.
- Ze względów zdrowotnych – studenta lub prowadzącego, możliwe jest zastosowanie trybu całkowicie zdalnego, aby nie narażać ich życia i zdrowia.
- Zgodnie z zaleceniem Prorektora ds. Kształcenia dr hab. Tomasza Rachwała, prof. UP należy elastycznie traktować kwestię frekwencji i umożliwić studentom odrabianie zajęć. W takiej sytuacji nie jest konieczne przedstawienie zwolnienia lekarskiego przez studenta, a jedynie jego oświadczenie, na podstawie którego nieobecność powinna zostać usprawiedliwiona.
Należy więc zwrócić uwagę studentom uczestniczącym w zajęciach stacjonarnych, że jeżeli są chorzy, źle się czują, nawet mając lekkie objawy przeziębienia, powinni zostać w domu. Należy wówczas zgłosić prowadzącemu informację drogą mailową i nie będą wówczas wobec nich wyciągane konsekwencje w postaci nieobecności na zajęciach. Mogą wówczas pracować zdalnie lub odrobić zajęcia w pracowni.
- Zgodnie z zaleceniem Prorektora ds. Kształcenia W celu ograniczenia generowania dodatkowych godzin pracy zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym mogą na przykład być prowadzone na zasadzie naprzemiennego dzielenia grup.Grupa studentów licząca przykładowo 14 osób może zostać podzielona na pół, lub jeszcze na mniejsze podgrupy i wówczas rotacyjnie w jednym tygodniu stacjonarnie pracuje jedna część grupy 7 osób, a druga część pracuje zdalnie, w kolejnym tygodniu następuje zmiana i grupa pracująca zdalnie przychodzi na zajęcia stacjonarne. Innym przykładem mogą być cykliczne, np. raz w miesiącu konsultacje stacjonarne, a pozostałe zajęcia są prowadzone zdalnie.
- Ważną rolę w komunikacji ze studentami pełnić będą opiekunowie roku. Poprzez nich będzie można przekazywać informacje dla grup studentów. Ich nazwiska będzie można znaleźć na stronie IM i EA.
- Istotną rolę informacyjną dla studentów oraz prowadzących pełnić będzie strona
Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej.
Należy regularnie sprawdzać komunikaty na stronach instytutu i Uniwersytetu Pedagogicznego.
15. Środki bezpieczeństwa
Noszenie maseczek na korytarzach uczelni jest obowiązkowe, w salach podczas zajęć nie jest obowiązkowe, decyduje o tym prowadzący i informuje o swojej decyzji studentów.
Dopuszczalne jest prowadzenie zajęć stacjonarnych bez maseczek, chyba że nie jest możliwe zachowanie odpowiedniego dystansu między uczestnikami.
Na korytarzach oraz w salach będą znajdować się środki do dezynfekcji. Należy dbać o dezynfekcję rąk, a także użytkowanego sprzętu. Prowadzący może zwrócić się do studentów z prośbą o zdezynfekowanie używanych materiałów dydaktycznych będących na wyposażeniu sal: klawiatury, myszki, materiałów graficznych itd. Zaleca się, by z wind korzystały wyłącznie osoby niepełnosprawne wraz z opiekunami.
- Zgodnie z komunikatem Kanclerza w sprawie procedury zgłoszeń przypadków COVID-19 obowiązującej w budynkach Uniwersytetu Pedagogicznego w roku akademickim 2020/2021, jeżeli zaistnieje podejrzenie zachorowania u któregoś ze studentów lub prowadzących należy zgłosić to przełożonemu, a także zadzwonić pod uruchomiony numer numer telefoniczny COVID ALERT 12 662 60 70 − łączący z portiernią UP, gdzie pełniony jest całodobowy dyżur oraz wysłać zgłoszenie mailem na adres: zdrowie@up.krakow.pl