Katedra Malarstwa
prof. Romuald Oramus
romuald.oramus@up.krakow.pl
Urodzony w 1953 r. w Krakowie. Studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1974–1979). Dyplom zrealizował w pracowni prof. Adama Marczyńskiego wraz z graficznym aneksem w pracowni prof. Mieczysława Wejmana. Zajmuje się malarstwem sztalugowym oraz grafiką warsztatową, pisze także teksty o sztuce.
Prace w zbiorach prywatnych i publicznych, m.in.
• Muzeum Narodowego, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie,
• Muzeum Śląskiego w Katowicach,
• Miejskiej Galerii Sztuki (BWA) w Nowym Sączu,
• Muzeum Sztuki Współczesnej we Frankfurcie n. Odrą,
• kolekcji Verband der Deutchen Automatenindustrie e.V (VDAI) w Berlinie.
Jest współautorem programu i organizacji 5-letniego kierunku studiów Malarstwo.
prof. Małgorzata Wielek
malgorzata.wielek@up.krakow.pl
Urodziła się w 1976 w Limanowej. W latach 1997 - 2002 studiowała na ASP w Krakowie na
wydziale malarstwa. W 2009 r obroniła doktorat pt. „Badanie serca” na macierzystej uczelni.
Zajmuje się malarstwem sztalugowym. Brała udział w ponad 100-u wystawach zbiorowych i blisko
40 indywidualnych. W 2017 zdobyła II nagrodę w IV Piotrkowskim Biennale Sztuki. W 2016 -
Grand Prix Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 4. Triennale Polskiego
Malarstwa Współczesnego, Jesienne Konfrontacje, BWA Rzeszów. W 2015 zdobyła Nagrodę
specjalną z III Piotrkowskim Biennale Sztuki w Piotrkowie Trybunalskim. W 2012 znalazła się w
finale międzynarodowego konkursu Strabag w Wiedniu. W 2011 była nominowana do nagrody
Paszportu Polityki w kategorii sztuki wizualne. W 2010 otrzymała I nagrodę w 8. Triennale Małych
Form Malarskich – Toruń 2010 w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu. W latach 2010-1012 była
współtwórczynią i koordynatorką międzynarodowego projektu artystycznego Przedmieścia
realizowanego przez ASP w Krakowie z partnerami z Wiednia i Ostrawy. Organizatorka
ogólnopolskiego konkursu Zakłócenia oraz kuratorka Fosfor Art Gallery w Krakowie. W 2019
otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Działa w duecie Czarny Zakład, propagując
rysunki i tatuaże. Prowadzi Pracownię 16 z działaniami malarskimi. Profesor na Uniwersytecie
Pedagogicznym w Krakowie na Wydziale Sztuki.
www.wielekmandrela.pl
www.facebook.com/wielekmandrelamalarstwo
www.instagram.com/wielekmandrela/
www.instagram.com/czarnyzaklad/
www.facebook.com/FosforGaleria/
www.facebook.com/Pracowniart16/
dr Agnieszka Daca
agnieszka.daca@up.krakow.pl
Ukończyła Wydział Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom uzyskała w pracowni prof. Juliusza Joniaka. Odbyła studia podyplomowe w École Nationale Supérieure des Beaux-Arts w Paryżu.
Począwszy od roku akademickiego 2009/2010 prowadzi zajęcia w zakresie rysunku i malarstwa, a od 2015 roku także Pracownię Struktur Wizualnych na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. W 2014 roku uzyskała stopień doktora w dyscyplinie artystycznej sztuki piękne.
Prezentowała swoje prace na kilkunastu wystawach indywidualnych w Krakowie, Paryżu, Warszawie, Łomży, Norymberdze, Bordeaux, Anglet, Irun i Bayonne.
Brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i we Francji oraz w Holandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Japonii, Luksemburgu, Wenezueli, Dominikanie, Togo, Chorwacji, Tajwanie, Korei, Niemczech, Hiszpanii.
Otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie „Artyści Świata” w Paryżu, nagrodę Stowarzyszenia Montreuil Culture, zdobyła pierwszą nagrodę Salonu Niezależnych w Saint Jean de Luz we Francji oraz w konkursie „Adour – Bidasoa” w Irun w Hiszpanii. Uzyskała stypendia: Miasta Paryża, Rządu Francuskiego, Miasta Krakowa, Ministra Kultury i Sztuki, Kunsthausu w Norymberdze oraz stypendium doktorskie krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego.
http://agnieszkadaca.blogspot.com/
dr Krzysztof Gil
krzysztof.gil@up.krakow.pl
Krzysztof Gil, ur. 30.12.1987 r. w Krakowie
Studiował grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uzyskał tytuł magistra
pod opieką dr hab. / prof. ASP Piotra Panasiewicza. Doktorat obroniony w 2018 roku na macierzystej uczelni. Obecnie Wykładowca na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im Komisji Narodowej w Krakowie. Zajmuje się rysunkiem, malarstwem,instalacją, grafiką warsztatową.
W roku 2016 uhonorowany Stypendium Twórczym Miasta Krakowa. Swoje prace prezentował w instytucjach i galeriach takich jak: European Roma Institute for Arts and Culture – ERIAC (Berlin), BWA Wrocław, BWA Tarnów, Galeria Szara Kamienica (Kraków), MWW Muzeum Sztuki Współczesnej Wrocław, le e’trangere galeria sztuki Londyn, Akademie der Kunst Berlin.
dr Jacek Pasieczny
jacek.pasieczny@up.krakow.pl
Urodzony w 1978 r. w Zamościu. W roku 2003 ukończył Wydział Malarstwa i Rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Sławomira Karpowicza oraz prof. Stanisława Rodzińskiego (dyplom z wyróżnieniem). W latach 2001–2004 studiował w Akademie der Bildenden Künste w Norymberdze w pracowni prof. Johannes’a Grutzke i prof. Petera Angermann’a. W roku 2011 otrzymał tytuł doktora. Stypendysta DAAD oraz Ministra Kultury i Sztuki.
Brał udział w wielu wystawach zbiorowych w Polsce, Niemczech, Ukrainie. Od 2013 r. pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Organizator, współorganizator i uczestnik licznych akcji organizowanych przez Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego.
dr Sebastian Bożek
sebastian.bozek@up.krakow.pl
Sebastian Bożek, (ur. 1988 r. w Krakowie)
Jest absolwentem Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (Dyplom w 2012 r. w pracowni prof. Leszka Misiaka). W latach 2015-2018 student Studiów Doktoranckich na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. K.E. N w Krakowie, a roku 2018 na Universidad de Granada, Facultad de Bellas Artes. Mieszka i pracuje w Krakowie.
W twórczości, której głównym punktem wyjścia jest postać ludzka i przestrzeń architektoniczna, podejmuje próby uchwycenie tego, co wymyka się werbalizacji -interferencji kulturowej, językowej, obyczajowej czy wreszcie architektonicznej, jaka nieustannie rozgrywa się zarówno w przestrzeni realnej, jak i w wyobraźni artysty. Struktura miasta, jego specyfika urbanistyczno-architektoniczna jest dla niego obszarem działań oraz inspiracją. Jako twórca, za punkt wyjścia przyjmuje malarstwo-to medium, oraz doświadczenia w pracy z nim poddaje krytycznej analizie i podejmuje próby znalezienia powiązań z działaniami przestrzennymi.
Od roku 2014 jest również aktywny jako twórca realizujący projekty w przestrzeni miejskiej, w roku 2015 rozpoczął współpracę z łódzką Fundacją Urban Forms. Zajmuje się malarstwem, działaniami site-specific, instalacją, oraz działaniami malarskim w przestrzeni (murale). Poza twórczością artystyczną działa również w obszarze edukacji i pedagogiki artystycznej.
Jest autorem kilku wystaw i projektów indywidualnych , uczestnikiem wystaw zbiorowych w kraju i za granicą.
https://cargocollective.com/sebastianbozek
mgr Stanisław Wójcicki
stanislaw.wojcicki@up.krakow.pl
Stansław Wójcicki ur. 1982 w Kole (woj.Wielkopolskie). Studia na wydziale malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem i Medal Rektora w 2007 roku w pracowni interdyscyplinarnej prof. Zbigniewa Bajka i pracowni rysunku prof. Jacka Gaja.
Zajmuje się malarstwem i rysunkiem, ilustracją.
Autor i uczestnik wielu wystaw w kraju i za granicą. W latach 2009-2014 wraz z Bartłomiejem Varissellą-Biżkiem realizował znaczące realizacje konserwatorskie takie jak Polichromia Józefa Mehoffera w Kamienicy Szarej w Krakowie, Barokowa polichromia sklepienna w kamienicy kanonika Mikołaja z Michałowa (Kanoncza 22). Koserwacja Pięknych Madonn z Muzeów: Archidiecezjanego w Krakowie (Madonna z Krużlowej) i Archidiecezjalnego w Katowicach (Madonna z Knurowa). Prace przy polichromii w Pałacu Lubomirskich i kościele Karmelitów na Piasku. Konserwacja stiukowych rzeźb Tylmana z Gameren w fasadzie Bazyliki Mniejszej na Piasku w Krakowie. Prace koserwatorskie przy ołtarzu w Bazylice Narodzenia Pańskiego w Betlejem (Izrael)
W latach 2015-2018 członek GSK Zarządu Głównego Związku Polskich Artystów Plastyków.
Od 2016 pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Prowadzi zajęcia z Technologii Malarstwa i Elementów Konserwacji Dzieł Sztuki.